Titulní obrázek

BMW Zagato Roadster má po premiéře

4.září 2012

BMW Zagato Roadster se nyní přestavuje na kalifornském Pebble Beach Concours d’Elegance. Mnichovská automobilka na něm spolupracovala s italskou karosárnou.

Pozitivní reakce veřejnosti na předchozí kreaci znamenaly, že se Adrian van Hooydonk, viceprezident designu v BMW Group, dohodl s Andreem Zagato na další spolupráci. BMW a Zagato tvrdí, že se rychle shodly na tom, že jejich další společnou prací vznikne roadster. Tento druh vozu totiž podle obou firem nejlépe ztělesňuje čistou fascinaci motorismem, řidič si bez střechy nad hlavou může všemi smysly maximálně užívat jízdu. Křivky konceptu roadsteru jsou prakticky shodné s předchozím kupé, největším rozdílem je chybějící střecha a jiné barevné provedení.

Kupé bylo červené, roadster je šedý, přičemž tento odstín má evokovat tekutý kov. V závislosti na světle se automobil zdá tmavě šedý, nebo naopak světle stříbrný. Dlouhá kapota a rozvor znamenají, že řidič sedí blízko zadních kol. Svalnatá příď je s kupé totožná, což má dle tvůrců jasně dokazovat spojitost obou aut. Dominantní maska chladiče je tvořena matnými písmeny „z“. Z boku zaujmou černě lakované A-sloupky, oproti kupé je tu méně výrazná zadní odtoková hrana. Hnědé ochranné oblouky za sedačkami jsou ryzím znakem Zagata, návrháři se při jejich tvorbě inspirovali křídly letadel.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Kryt plátěné střechy tvoří dva oblouky, další typický znak italské karosárny. Pětipaprsková kola z lehkých slitin jsou 19palcová. Výraznější rozdíly proti uzavřenému bratříčkovi najdeme na zádi. Koncová světla se sice rovněž ukrývají pod černými tónovanými skly, řešení horní části zádě je ale jiné. Vnitřek kombinuje černou s hnědými prvky, oproti kabině kupé působí mnohem luxusněji a elegantněji. Hnědý pás sahající od palubní desky přes prahy dveří až k ochranným obloukům za sedadly má přitom opticky spojovat interiér s exteriérem. Tato barva se dále objevuje i na volantu, středové konzoli nebo kontrastním prošívání na sedačkách.Společnost, kterou proslavily kreace zejména na podvozcích Alfa Romeo a Aston Martin, stále zůstává v rodinných rukou, a to už po tři generace.