Titulní obrázek

BMW M5 se představuje

14.prosinec 2012

Žádné překvapení se nekoná, prakticky všechny předchozí spekulace se potvrdily. Má osm válců, dvě turba a pohon zadních kol. Pojďme se tedy na nové BMW M5 podívat podrobně.

Na první pohled je zřejmé, že se automobilka drží velmi zkrátka a stejně jako u dřívějších modelů M5 se nová ostřejší verze liší jen v detailech. Za zmínku tak stojí výraznější nárazníky, charakteristické průduchy v předních blatnících a čtyři koncovky výfuku vzadu integrované do nenápadného difuzoru.

Podobný trend sleduje BMW i uvnitř, od obyčejné pětkové řady v M-paketu poznáte model M5 prakticky jen podle voliče převodovky a jiných palubních přístrojů. Vpředu najdete dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 litru s přímým vstřikováním. Jeho nejvyšší výkon je 560 koní, který odevzdává mezi 6000 a 7000 ot./min. Točivý moment vrcholí již v 1500 ot./min., nezvykle na produkt z divize M, a má hodnotu 680 Nm. BMW M5 používá sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která pracuje v několika režimech. Můžete si řadit sami pádly pod volantem a elektronika vás nechá v manuálním režimu motor trápit v omezovači neomezeně dlouhou dobu. Všechna tahle síla pak putuje samozřejmě na zadní kola přes modifikovaný M-diferenciál. ​Podvozek, řízení, brzdy a kola BMW M5 jezdí na elektronicky ovládaném podvozku, jehož tuhost si můžete nastavit tlačítky na středovém panelu.

Samotný podvozek prošel důkladnou revizí. Vpředu jsou odlehčené dvojité lichoběžníky a vzadu podvozek označovaný jako Integral-V s pomocným rámem. Jedná se ale o velmi podobný systém, který najdete i na běžném BMW řady 5. Změnila se ale hlavně geometrie nastavení. Řízení obstarává hydraulický posilovač s poměrně ostrým převodem. Za předními koly o rozměru 265/40 ZR19 se ukrývají nově vyvinuté šestipístkové třmeny, které svírají chlazené kotouče. Za zadními koly o velikosti 295/35 ZR19 jsou rovněž šestipístkové třmeny zakusující se do chlazených kotoučů. Auto totiž váží masivních 1945 kg, takže jsou pořádné brzdy potřeba.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

​Oněch 560 koní a 680 Nm katapultuje BMW M5 na stovku za 4,4 sekundy, na 200 km/h za 13 sekund a normálně je maximální rychlost omezena na 250 km/h. S příplatkovým M Driver's Paketem se ale maximální rychlost posune na 305 km/h. Mercedes i Audi svým zákazníkům za příplatek posunou omezovač jen do 300 km/h. Automobilka udává spotřebu v kombinovaném režimu podle normovaného cyklu s hodnotou 9,9 litru na 100 km.